lördag, september 29, 2007

Saturday morning and I feel like a bob cat

Jahapp så var det lördag morgon och vi vaknar elva med huvudvärk och seghet i alla lemmar. För att bota tillståndet så sväljer vi ner två neurofen med vatten och äter en korvamacka och äcklig hallonfil. Jens Lekman sätts på i högtalarna och världen börjar glimra lite finare igen.
En snabb titt ut säger mig att det är sitta inne väder, det regnar och orkanblåser, jag hör hur det smattrar mot fönsterblecken när jag sitter här och skriver. Jag har inte ens orkat duscha än. Nä det är slappdag idag. Tror jag ska kura ner mig i soffan med en filt om axlarna och mina stickade innetofflor och läsa boken Love is a mixtape av Rob Sheffield. Den har stått och flåsat i min bokhylla nu ett tag och jag har trånat efter den men inte haft tid. Men nu jävlar anamma ska här läsas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej tös!
nu ska du få höra. jag sitter mitt uppe i en jävla pm, är helt socialt isolerad och stressad och höstdeppig och allt sånt shit. och igår så fick jag en fantastisk överraskning av min karl, han har fixat resa hem till skåne den 9e-20e oktober! tyckte jag behövde det! så om du har tid (och om jag också har någon lucka där, har fortfarande den där kursen...) så kanske vi kan ses? hade varit trevligt! puss

Anonym sa...

Hahaha, ja ibland tar man det ord som kommer upp snabbast i huvudet. Sen ar det kortare an ringklockan....men svengelskan blir mer o mer uppenbar aven i mitt eget tankande! Du har det inte sa latt nu vad jag kan se....jag sager det, man ska inte plugga!!! ;)
Kram pa dig!