torsdag, september 20, 2007

Kärringen där nere

Min spaning på grannarna börjar inta sjukliga proportioner men de är ju alltid där för fan, envisas med att gå ut och in genom porten när jag sitter där vid bordet och läser, stör min koncentration och får mig att titta ner. Är de inte där så är det hängandes ut från sina balkonger där de yngre vräker ur sig sina liv för vem som vill höra. Katastrof.

Jag börjar bli som Kärringen där nere, har ni sett den filmen? Ja allas skräck! har inte börjat skriva arga lappar nere i tvättstugan än, och det är väl bara för att det är nån jävel som har tagit det jobbet innan mig. Sist tror jag det var om tjuvtvättning. Ni hör, allvarliga saker det här. Det behövs en tvättstugepolis, hon är ju en amatör, jag hade tagit fast dem inom ett par timmar. Liksom Gareth i brittiska The Office så hade jag tagit in dem en och en till mitt förhörsrum och sett dem svettas som horor i kyrkan efter mina frågor! Pang tjoff så hade de ansvariga låsts in i den fuktiga matkällaren och lämnats där att gnaga på halvruttna Aroma äpplen medans de funderat på hur nödvändigt det faktiskt var att lämna det där luddet i torktumlaren och tvättmedelssmulorna uppe på maskinerna. Ja här ska det bli ordning, jag ska bara fundera på hur jag ska störta min föregångare först...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du ar ju bara for rolig med dina kommentarer! hahaha Nu vet du din framtid, sitta o spana pa grannarna ;) Da lar du inte behova en tv.....Kram pa dig!!