tisdag, september 11, 2007

Save me darling...

Jag är överväldigad av trötthet och stress just nu. Tredje veckan på socionomsprogrammet och nu börjar allvaret hinna ifatt mig. Böcker och artiklar som ska plöjas, arbeten som ska göras, en ny basgrupp och en stundande tenta men inga böcker som anländer. Släng därtill bristande sömn så har vi en fin kompott.

Var en runda i Köpenhamn förra veckan med Patsy och handlade upp massor av pengar på vackra plagg som ska bäras med bravur. Nu funderar jag på vad kontot innehåller och om det kan finansiera min andra dröm om en ragdoll som jag har ögonen på. Uppfödaren ska ringa imorgon så jag hoppas på det bästa.
Andra händelser är det som förra torsdagen bjöd på. Min blind date. Oh jisses. Jag trodde inte att jag var ytlig men alla har vi våra gränser...min går vid kvinnliga höfter och lår i stuprörsjeans på killar. Glöm det. Det är emot mina principer att träffa en kille med tjockare bak och lår än mig själv.

Har kollat lite på konserthösten och det ser mycket lovande ut, jag ska nog kunna hålla mig sysselsatt även i höstrusket. Kickar igång med Jens Lekman den 21:a på Markan och sen följer det i en stadig ström. Jävligt sur för att jag kommer missa Mejeriets 20 års fest dock.
Verkar som att helgen ska bjuda på Bourne premiären (ja tänk, den hittade till Hässleholm till sist) och utgång på Kings Head på lördagen. Snacka spänning alltså!haha Har inte varit ute på stamstället på månader så det är lite spännande. Rapport följer men jag hoppas självklart att mitt gamla ragg ska vara där.


Älskade Sofia, jag är ledsen att jag inte svarat men så otroligt glad att höra ifrån dig. Jag saknar dig jättemycket och tycker absolut att vi får ta en msn date i brist på annat!:)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hjärtat mitt!
Det är ingen som helst fara, jag har inte heller riktigt tid att höra av mig till folk just nu. Har noll social kontakt och känner mig ensam här i lyan i London. Minns inte vad jag skrev till dig sist, men jag kom in på en distanskurs i Idéhistoria och ligger 2 veckor efter alla andra. Ett jävla tempo. Mitt liv har de senaste tre veckorna bestått av att läsa och skriva varje dag. Har inte tid med något annat. Gillar det icke. Får en att längta hem till lugnet i Skåne. Får liksom inte ut något av London just nu, har inte tid att njuta av staden när jag är bunden till en lägenhet jag betalar överpris för, inte heller träffa folk. Åh Skåne, suck. Börjar fundera på att flytta hem på allvar, men Klas vill stanna, problem där. Du hade ju uppdaterat här, ska kolla igenom lite, jag har en pluggpaus (alldeles för många på senaste men orkar inte med Platon och de andra grabbarnas snack). Saknar dig massor, föreställer mig du och jag fnissandes med en spiddekaga, och teckning föreställande herr hansson (förnamn?!). Åh shit, kom på en sak. var är den teckningen? låg inte den i min väska som blev stulen?! NÅGON HAR SNOTT VÅR HUSGUD! hoppas du fick den som en souvenir eller något haha. Framtiden är oviss och jag är stressad är slutsatsen av det här. Jag hoppas du har det jättebra och njuter av Sverige. Och hoppas förstås att vi ses snart tösabiten min. PUSS!

Anonym sa...

vad nu? socionomprogrammet? vadfalls?! (älskar såna uttryck, måste ta chansen att använda) berätta berätta! jag är nyfiken som faaasen! baske mig. (när du har tid, iiiingen stress, ok?)