lördag, september 01, 2007

Kardinalfel som kvinnor gör i sin klädsel

  • Foppa tofflor. Jobbar ni i vården så låt gå men låt för tusan dom stå till vardags. Det finns inga ursäkter för knalliga foppa tollor på stan.

  • Knälånga kjolar till knähöga stövlar

  • Stringtrosor till lågt skurna byxor

  • Sjalar eller långa tröjor som ni drar över röven i ett försök att dölja era stora bakdelar, något som bara drar uppmärksamheten dit ännu mer och det är dessutom oerhört fult.

  • Små bananklämmor i håret som arrangerar diverse nonchalanta uppsättningar.

  • Illasittande City shorts

  • Lindex/kappahl klänningar i omlottmodell, gärna i fräsiga starka färger och blommiga tokiga mönster

  • Ögonskugga som appliceras hela vägen upp till ögonbrynen.

  • Läppenna i avvikande nyans

  • Tofsar i håret efter det att ni fyllt 8 år, speciellt höga tofsar på sidorna av huvudet.

  • Svarta underkläder under vitt.

  • BH:ar som ni köpt i för liten kupstorlek vilket resulterar i att ni istället får fyra bröst. Grattis.

  • Små ryggsäckar. Vad i helvete är det för fel på er? Gärna med en Nalle puh nyckelring i kramdjursmodell som dinglar lite käckt i dragkedjan.

  • Fyrkantiga tår på pumps eller stövlar.

  • Läderkjolar eller läderjackor med fransar, helst i rött eller indianbrunt.

  • Nerpressade, krossade tår i pumps/sandaletter med mycket cleveage. Av någon anledning köper majoriteten av alla kvinnor skor i för små storlekar. Kom igen för fan. Ingen kommer skrika i ren fasa när de ser era enorma 39:or...

  • Låga jeans matchat med kort tröja som slutar ovanför navlen. Det är rent kriminellt.

  • För korta för långa byxor.

  • Blusar uppknäppta alldeles för långt ner. Teamat med ett rynkigt rödbränt bröstparti.

  • Tatueringar som tex Delfin, seriefigurer, rosor, tribals...helst placerat på ställen som bröstet, axeln eller ankeln, för tribals så gäller så klart svanken. Smaklöst minst sagt.

  • Stora kvinnor som är big, beautiful and SEXY! inget fel i det men kläm för hillvede knud inte ner er i tre storlekar för små kläder och häll ut era bröst ur urringningen. Det finns nåt som kallas less is more. Prova det.

  • Juicy overaller eller sweats med ord som foxy i röven.

Det finns skrämmande nog alldeles för mycket att ta upp här...

1 kommentar:

Anonym sa...

Baby!
Jag minns inte om jag skrivit till dig eller hur det nu blir. Allmänt förvirrad. Fasen att jag inte hann träffa dig när jag var hemma i Sverige. Försökte klämma in allt jag ville, men ändå räckte det inte. Allt blev sista veckan, och det blev för mycket för att hinna med, tyvärr. Jag är tillbaka i London nu igen, halvt motvilligt. Egentligen vet jag väl inte vad jag vill. Men Skåne var bra för mig. Bokskogarna för tusan. Du fattar grejen va? Lugnet, tystnaden, harmonin, hemkänslan. Hur har du det? Vad gör du där hemma? Har du börjat ta allt för givet eller uppskattar du fortfarande allt? konstigt att du var här när jag var i S verige, visst var det så? Hur var det att vara tillbaka? Tänk, du kanske är här nu, vem vet. Mina önsketankar. Här är inte en enda skåning, bara jag som håller igång skånskan i min (numera sorgligt lilla) krets. Men du, berätta lite. Jag kan börja kortfattat, lätt hänt att jag kör på som tusan. Jag har hittat en väg att fly undan det tunga = heltidsjobb för pengarna. Jag kom in på en nätbaserad kurs i Idéhistoria, ligger en vecka efter men det ska nog ordna sig. Detta betyder: inget heltidsjobb! Lycka! Men har varit en jobbig tid mentalt, har funderat över allt, meningen med livet, meningen med allt, vad man ska bli, hela den tunga grejen. Förhoppningsvis över nu. Det får bli allt för den här gången. Saknar dig tösabit. Ta hand om dig där hemma! Kramar