fredag, augusti 24, 2007

Kardinalfel när det kommer till mäns klädsel.


  • Strumpor i sandaler, gärna uppdragna så högt det bara går och helst i tubsockemodell a la Intersport/Team Sportia.

  • T-shirtar köpta i buntar från JC eller liknande med diverse semestermål eller sport referenser som motiv.

  • Avklippta jeansshorts som visar på tok för mycket ben.

  • Strax nedanför knäna shorts i khaki färg eller ännu hellre bermuda shorts i grälla färger för att se sådär nonchalant surfaraktig ut. För helvete!

  • Lösa ljusa jeans köpta på JC av märket Crocker när ni gick på gymnasiet..som ni fortfarande använder trots att de är för korta,fransiga och hålls uppe av ett stort bälte i midjan.

  • Slipsar. Ytterst få kan bära slips med stil. Håll er borta från slipsen såvida ni inte ska på begravning och försök för helvete inte vara roliga med diverse skojfriska motiv på den.

  • Skjortor. Det kan gå så fel. Lösa skjortor är nästan alltid ett stort no-no. Jag avskyr skjortor i vinrött, blekblå, rosa och lavendel. Det finns rutiga skjortor i överflöd och det kan vara satans snyggt men ofta så är rutorna eller färgkombinationerna (eller ärmlängden!!) fel fel fel!

  • Prasselbyxor. Byxor av vindtätt tyg som prasslar och är utställda, gärna med snörning lite varstans. Nej.

  • Praktiska byxor med fickor längs med hela benen som bärs till vardags. Skäms.

  • Vita båtar till skor. Även kallade sneakers eller trainers. Vi snackar inte plimsoles utan stora Silja Line båtar till skor. Oftast av okända billiga märken eller om man är amerikan- Nike. De får fötterna att se oproportioneligt stora ut mot resten av kroppen och folks besatthet av att hålla de gnistrande vita och hårt åtsnörade ger mig migrän.

  • Vandrarkängor. Absolut förbjudet så länge ni inte ska bestiga ett berg. Jag vill aldrig mer se en man innanför min port med praktiska vandrarkängor.

  • Ryggsäckar. Försök inte inbilla mig att ni har så mycket att bära runt på att det rättfärdigar en ryggsäck alltid. Det är bara ett patetiskt sätt att se sportiga och on-the-go ut.

  • Vindjackor. Fleecejackor. Illasittande kavajer på alldeles för unga pojkspolingar.

  • Slingor i håret. Speciellt solblekta.

  • Bockskägg ger mig rysningar.

  • Avklippta t-shirts linnen. Ni vet vilka jag menar, de som ser ut som Leatherface gått lös på en stackars clean tisha.

  • Pottfrisyr. Krans. Tunt långt hår. Sax över kam frisyr. Mittbena.

  • Kepsar. Skärmkepsar i synnerhet.

  • Solglasögon inne samt alla fula sportiga modeller som får er att se ut som fånar. Det är oförlåtligt att ha dålig smak.

  • Cykelhjälm. " It's just not so cool anymore, baby"

Listan kan fortsätta in i oändligheten men för att undvika mass självmord när ni inser hur fel ni haft i hela era liv så stannar vi här. En lista på kvinnliga kardinalfel kommer följa inom en snar framtid så mansgrisarna kan sluta tugga fradga nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ar sa rolig med dina kommentarer om manniskor....men vissa kan man halla med om!! hahahaha
Det ar klart att vi kommer att ses igen, det kommer visserligen sakert att ta nagra extra manader, men det kommer ;) vore ju kul om du kunde komma till den har sidan av varlden :)
Ha det! Manga kramar!!

Anonym sa...

hjärtat mitt!
hoppas allt är bra. jag har varit hemma i underbara skåne som jag säkert berättat och min plan var att hinna träffa dig. tiden räckte inte till. det var jävligt synd. saknar dig. och nu är jag tillbaka i london. det var ombytta roller där ett tag, du här och jag i skåne. hursomhelst, jag har ett (någorlunda bra) kompensationsförslag, en chattdejt? puss!

Anonym sa...

Ha! Cykelhjälm is ju the shit!