måndag, augusti 20, 2007

The List






En kvall nar Elin och Frida var finkulturella och gick pa musikal sa krop jag och Patsy upp i Prince Charles Cinema's fatoljer och sag Half Nelson. Hade inga som helst forvantningar pa filmens kvalite eftersom det var en lagbudget produktion men oh boy was I in for a treat...Ryan Gosling hade huvudrollen och efter The Notebook sa var jag val ganska sald pa honom men det var ingenting mot det har.
I Half Nelson bjuder pa fantastisk rollprestationer, mitt i all tragedi sa ar dar valdig humor och filmen ar trovardig, nagot som jag inte forvantade mig. Men lat oss vara arliga och saga att anda sa ar det inte det vi pratar om efter salongen tomts och vi ater star ute pa gatan mitt emellan Leicester Sq och Chinatown. Samtalsamnet ar Gosling.
Yes, han glider in pa en klar topp 5 i min bok och fragan ar om han inte kanske till och med kniper 1:a platsen just nu. Jag trodde fjortisperioden var over but ohhh noo...
Eftersom vi redan sjunkit sa lagt sa kan vi lika garna publicera listan.


Topp 5 (utan inbordes ordning)


  • Ryan Gosling

  • Devendra Banhart

  • Jake Gyllenhaal

  • Brandon Flowers

  • Bruce Springsteen anno 1976

Nuff said. Goodnight.

Inga kommentarer: