torsdag, september 20, 2007


You're a slick little girl


Det går i vågor det där, mitt musikintresse. Eller ja snarare, intresset för att hitta nytt. Har ni några tips så skicka gärna över dem.
Roky Erickson spelar i Malmö på KB i höst och finns det biljetter kvar på tisdag när jag får klirr i kassan så ska det definitivt inhandlas. Har ni inte kollat in honom så gör det för bövelen och särskilt The Evil One. Packad med dängor.
Vädergudarna svek mig på Roskilde i somras och det blev ingen Roky för mig då så nu ser jag det här som min sista chans. Knas att det är utsålt på alla hans fyra spelningar i stockholm men inte här, inte för att jag klagar men ja...
Missade Jens Lekman på Roskilde också på grund av att det krockade med Arcade Fire och nej, jag kan inte missa Arcade Fire ens för älskade Jens. Turen är på min sida än en gång för nu anländer han till Hässleholm imorgon för att förgylla vår tillvaro. Ser vi fram emot.

Sitter och skriver på en grupparbetsuppgift nu och håller på att förgås av rastlöshet. ELLE och Modette ligger inom synhåll för mina giriga labbar och jag har kört fast i socialpedagogiken och dess fem topiker.
Rumstrerade runt lite i skivsamlingen efter lämplig genial musik till pluggandet. Övervägde Dylan och Roky men landade i Lou Reeds trygga famn. Transformer är ett nästintill oantastligt verk.

Inga kommentarer: