måndag, oktober 01, 2007

Saker som irriterar mig just nu

  • Folk som andas ljudligt, flåsande eller med ett vinande ljud genom näsan. Äckel.
  • Snoriga , hostiga människor på allmänna kommunikationsmedel. Nej ni får inte åka i samma tåg som mig när ni nyser i handen och sen tar i handtag och liknande. Eller ännu värre, låter bli att täcka för helt och nyser rakt ut och kaskadsprayar oss med era basilusker.
  • Att idioter tvärstannar helt plötsligt mitt i gatan när jag har fått in ett bra tempo och därmed går rakt in i dom och DE blir sura på MIG.
  • Besserwisser elever som räcker upp handen ständigt och försöker sätta folk på pottan. "Jag kan jag kan jag kan! ta mig ta mig ta mig! "
  • Rulltrappan som 7 utav 10 gånger inte fungerar när jag har bråttom på väg till tåget. Givetvis så rullar det på fint för de som ska neråt.
  • Foundation flaskor i pumpversion som kloggar igen öppningen och när man nästa gång ska använda den får ut massor med en stelnad klump mitt i alltihop.
  • Ungjävlar i mjukisbyxor på stan eller på väg till skolan.
  • Min utväxt.
  • Yoga folket som ska ha mig till alla möjliga saker som jag är fullt och fast övertygad om att jag inte är konstruerad för att kunna göra. Jag slår pannan i golvet varje vecka och blir lika förbannad varje gång på 60 åringen brevid som får det att se så lätt ut.
  • Att jag inte hittar exakt den halsduken jag vill ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag slår ihop trean och femman. Folk som stannar precis när dom kommit av rulltrappan. Fattar dom inte att fler folk ska av?
Har du varit inne här Jennifo'? http://www.mapleleaves.se/
a bye bye