lördag, oktober 20, 2007

Vampyren skriker i natten

Jag ligger och ryser nu i mina försök att somna. Kom hem från frugans för en liten stund sen och vad fixerar mina ögon sig på, jo det faktum att där är bajs på min tv. Ja inte bajsprogram utan bajs som i avföring. Riktig avföring. Eftersom det är mediumsize på det och vi har mycket fladdermöss här i krokarna så känner jag genast obehaget krypa i hela kroppen och börjar hysteriskt speja runt rummet, jo jag ser nåt svart uppe på lampan också men vågar inte kolla närmare om det är mer bevismaterial. Hade jag inte haft en känsla tidigare av att något svischat in över huvudet på mig? Balkongdörren hade varit öppen medans jag inte var hemma, de hade lätt kunnat ta sig in då...tankarna snurrar i huvudet på mig och tanken på att släcka lampan och låta mörkret lura fram dom medans jag sover får mig kräkfärdig. Att vakna av en fladdermus gälla skri hade fått mig över vansinnets brant och jag hade aldrig blivit redig igen. Så vad göra? inte lägga oss och sova iallafall. Jag greppade min Mr Incredible ficklampa och gav mig ut på jakt i lägenheten och genomsökte varje mörkt skrymsle och vrå efter en liten rälig batman. Jag har klättrat och legat och krälar på golvet nu och lyst under alla möbler i jakten på någon men inget har synts till. Nu vågar jag inte sova. Vampyrer kommer om natten. Ser ni långa huggtänder växa ut på mig inom den närmsta framtiden så kan ni ju försöka med att stänka lite vigvatten på mig och funkar inte det så hämta pålen...

Inga kommentarer: