onsdag, december 05, 2007

Pliten Edina

Jag var på väg till biblioteket idag när jag hamnade bakom tre missbrukare på trottoaren, de gick sakta och jag trampade irriterat bakom dom då jag hade bråttom. De gick och hade en sluddrande konversation om diverse ting när de plötsligt upptäcker mig bakom dom och jag får ögonkontakt med en. Då vänder sig den ena till de andra två och försöker viska följande " Det lyser plit i hennes ögon, hon är en av dom". Varpå de andra två vänder sig om för att inspektera mig och sen nickar dröjande och bereder väg för mig. Plit?! ser jag ut som en fångvaktare? en av dom?! tillåt mig att skratta. Det är väl första gången i hela mitt liv som jag fått höra nåt annat än att jag ser snäll eller beskedlig ut! av tre missbrukare på hässleholms gator. Jesus christ.

Darlin' Lil Dolls Mercedes anländer imorgon. Jag ska möta Ulrica vid fyra tiden på stationen och hämta henne när de kommer från stockholm. Vill ni se ett panikslaget nervvrak så är det bara att infinna sig vid den tiden. Den senaste veckan har jag gått i ett slags konstant ångest tillstånd, haft en rädsla att jag inte ska räcka till för henne, att jag ska glömma någonting, att hon ska hata mig och så vidare. Som bekant är jag oroar-typen, ett sånt där typiskt kontroll freak som måste vara insatt i precis allt och ha kontroll över minsta lilla formalitet för att känna mig lugn, och nej, jag känner mig inte det minsta lugn. Det är ett sånt stort ansvar. Samtidigt så är jag överlycklig och spänd, som jag har väntat på denna dam, terroriserat min omgivning med historier och funderingar, och nu är Dagen D snart här.
Mitt stora orosmoment just nu förutom ovanstånde saker är kattlådan, att den ska vara för liten. Jag vet ju för bövelen inte hur stor hon är. Vilgot och Vilse fick ju plats i den men det var ju bara småtjejer...jag satsar på att ta av huven med luckan första dagarna och se hur hon får plats innan jag köper en ny...blev inte bättre då Patsy målade upp skräckscenariot att Mercan mycket väl får plats att komma in men eftersom den är i minsta laget, bajsar på väggen i huven och sen smetar in det i pälsen när hon rumstrerar om. No no no!
Men jag känner mig rätt förberedd rent praktiskt annars, har läst in mig på näringslära, katters beteende, problematik vid flytt av vuxen katt osv osv så jag hoppas att det ska gå bra. Hoppas så klart att hon ska installera sig rätt fort och komma till ro hos mig även om jag inser att hon säkert kommer vara olycklig de första dagarna.

Oh well...rapport följer imorgon. Nu är det john blund som väntar.

Inga kommentarer: