onsdag, december 12, 2007

En dag i Blekinge

Min resa in i Blekinge län tog sin början kl 10.18 imorse när jag steg på öresundståget mot karlskrona. Svintrött och utrustad med ipoden, en trehörnings bulle och en mer så slog jag mig ner i den tysta kupén för att slippa bli störd av diverse krafs. Jag trodde aldrig resan skulle ta slut, det ena huset charmiga än det andra passerade utanför fönstret på den blekingska landsbygden men det hjälpte föga mot tristessen. Hur skjuttsingen orkar Emelie åka här fram och tillbaka flera dagar i veckan?! Stannade till i Sölvesborg och jag mindes barndomens somrar i sommarstugan där, varma dagar trampandes på cykel ner till torget och kulglass i rån, morgondopp i havet och lillstugan...idyll. Var tvungen att slänga iväg ett sms till Elin när jag passerade Bräkne-Hoby där hon pluggar teater nu. Så kom till sist slutstationen, två timmar senare, Karlskrona. Vackert! husen vid havet var ju inte att leka med...
Henrietta mötte mig på stationen och vi började vandringen hem till henne.
Bebisarna var hur söta och charmiga som helst, mina strumpbyxor var mycket populära och Mango...åhhh...detta lilla charmknippe. Jag förstår inte hur jag skulle kunna säga nej till honom. Han sökte hela tiden kontakt och hans näpna lilla ansikte...när de låg och sov i en hög såg man hans mörka små öron sticka upp bland allt det vita fluffet.
Henrietta var jättetrevlig och bjöd på kaffe och hembakat och berättade om en massa saker, dels om katterna men också om hela den praktiska biten med försäkringar och liknande.
Det var inte roligt att gå därifrån men jag hotade med att snart komma på besök igen om jag nu bestämmer mig för att köpa honom!;)
Så väntade 2 timmars resa hem igen...fy bövelen. Var hemma vid fem och hade sjukt dåligt samvete för att jag lämnat Mercan hemma själv så länge. Hade inte behövt oroa mig, hon låg tryggt i byrålådan och plirade yrvaket när jag kom innanför dörren!haha

Ska hem till Vesslan nu snart för vår onsdagstradition med Bonde söker fru och Heroes. Oh yes...looking good!:D

4 kommentarer:

Sofia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

tösabit!
jag kommer snart hem, nästa vecka, och stannar väl två veckor typ. ses? jag saknar ihjäl mig efter dig!
och förhoppningsvis flyttar jag hem till skåneland snart. wooooooohooo!

(haha förra kommentaren var jag, inte någon skummis... men det stod fasen inte någon info om mig. p-tit! din london-skånetös! gunnemyr.com/p-tit om du inte kan adressen utantill)

Anonym sa...

Hej kära söta tösabiten!
Jag kommer hem redan på torsdag tjohoooo! Vet inte riktigt datum än, men något ska vi baske mig klämma in. Baske mig! Jag saknar dig som fan! Kan du skicka ditt mobilnummer till mig i ett hemligt inlägg? Så hör jag av mig när jag vet. Massa kramar

Anonym sa...

Tack for dina fina ord! Jag vet att jag inte ar den enda som har den har angesten men anda....Tack vannen! STOR KRAM!!!!!!!