tisdag, december 11, 2007

En tisdags kväll ett stenkast från Hässleholm centralstation

Mercedes ligger just nu i min klädlåda och myser in sig med mina linnen. Antar att det bara är fram med rollern, min nya bästa vän, när jag ska använda dom kläderna nästa gång. hehe. Hon är otroligt väluppfostrad och gör inget dumt nångång, det är nästan jag som testar gränserna mer än henne, ser om hon vill upp på vasken, släpper in henne i klädkammaren, öppnar byrålådorna till henne så att hon kan provligga osv osv. Skrattretande egentligen, hon är perfekt för mig, gör inget som irriterar. Hon rivs inte, hon klöser bara på sin klöspelare, går perfekt på lådan och låter mig sova ifred. Jag älskar henne gränslöst redan. Min lilla fis.
Imorgon ska jag hälsa på hos Henrietta som har S*Pysslingens ragdoll uppfödning, ska hälsa på henne och framför allt lilla Mango som jag hoppas ska fånga mitt hjärta och bli min. Han är hur söt som helst på bilderna och jag har länge drömt om en brunmaskad colorpoint hane, nu är den drömmen inom räckhåll och det är svindlande.

Träffade idag en tjej som jag pluggade kulturvetenskap med i Malmö, pinsamt nog kommer jag inte ihåg hennes namn (Maria tror jag), men träffade henne på tåget från Kristianstad då hon var konduktör. Kändes sådär kul med tanke på att jag inte hann duscha imorse och var allt annat än pretty. Men ändå, roligt hur ens vägar korsas en dag igen, har inte skänkt henne en tanke sen jag slutade på K3.

Tre dagar kvar på högskolan nu innan ledighet...härliga tider! ska förvisso jobba men just nu känns det motiverande att få in pengar om jag nu ska köpa bebis i januari/februari.

Har inte köpt en enda julklapp, förra året var jag klar med alla klappar innan december ens tagit sin början men i år har jag återgått till min vanliga strategi, julklappsstress några dagar innan julafton!hehe

På fredag bär det av till Köpenhamn och Marilyn Manson väntar på mig, very cool!;) rapport följer!

Inga kommentarer: