tisdag, mars 18, 2008

Tisdagens skjuta-upp-tenta-pluggande-manöver

Vad är härligare än lite nice tjuvlyssning på folk som är dummare än tåget( kan bytas ut mot: dig själv, din mamma, din kusin, din granne etc.)

När man pendlar hör man en massa konstiga konversationer utan att kunna värja sig mot dom. Man sitter där bak sin bok och blir till en början irriterad över att folk inte kan hålla käften innan man ger upp och börjar låta samtalen sippra in och fångar upp alla sjuka funderingar folk har som de utan urskiljning delar med sig. En annan källa till bra tjuvlyssning är i affären, särskilt par som bråkar om vilken ost de ska köpa eller mamma/pappa- tjuriga barn konflikter. Min granne hör jag vare sig jag vill inte, min favorit är en sen natt när jag vaknar av att han vrålar ut sin sorg och ilska över nån tjej på balkongen och hans kompis försöker trösta honom, jag stiger upp och ska dra igen fönstret när jag ser en kille gå nedanför på gatan och min granne fortsätter vråla obehärskat vilket får killen att kolla upp mot hans balkong. Då skriker min granne i raseri men med helt sönderbruten röst " va fan glor du på, har du aldrig sett en ledsen kille förr?!" och ja...det var roligt. Heh...kan kanske bero på att jag närpå unnar honom all skit han får efter all musik-terror genom åren. Anyways...

Klar med en hel bok nu, bara sex halvfärdiga kvar. BU! 9 hela dagar. 9x8=72 timmar på mig om man räknar åtta timmars läsande per dag. Yeah right...I'm fucked.

Inga kommentarer: