måndag, maj 14, 2007

Cheek to cheek

Så har ännu en helg passerat. Hade ställt in mig på the friday mys under fredagen men sen kom det ett erbjudande om sexparty och därefter utgång som efter lite övervägande tedde sig betydligt mer frestande. Jag och Patsy var sena som vanligt när vi trädde in på festen så de hade redan börjat men efter en snabb blick runt rummet så konstaterar jag att där är väldigt mycket folk och endast en minoritet har jag träffat förr. Ångest. Ångesten stegras när jag inser att majoriteten dessutom är danskar och därmed talar grötig danska, något som jag har extremt svårt att förstå. Hatar sexpartyn, intresserar mig inte över huvud taget att klämma och känna på vibrerande plastkukar och gnida in händerna i värmande oljor. Hu. Som ni hör så var jag inte så positivt inställd men installerade mig snart vid ett bord och med ett glas vitt i handen så kändes det aningen bättre.

Förfesten var kanske ingen hit och jag vet inte om jag skulle vilja påstå att det som följde var det heller. Jag och Anja gick till Kings Head lite i förväg och när jag rundar hörnan så står givetvis Las Vegas mannen i dörren, han som jag inte verkar kunna undvika. När han får syn på mig så nästan springer han in och följaktligen så får den andra stackars vakten ta hand om oss. Fy fan. Underbart att man har gjort ett sånt bestående intryck!haha Jag blir knäpp på den här sjuka småstaden och saknar definitivt anonymiteten! Resten av kvällen spenderades springande in och ut med en smoke i handen, dansandes, fascinerat tittande på folks dansstilar och hela tiden gräsligt medveten om hans närvaro. Sudda han nu.

Under lördagen så kom Anja och Lin hit, hade sparkat ut Andy för kvällen, och vi hade knytkalas framför Eurovision. Fy helvete vad arg jag blir. Vilket jävla skitprogram.

Jobbet ringde imorse men jag valde att trycka bort dem. Jag visste ju att de ville att jag skulle komma omedelbart och fem över sex på morgonen så känns det inte så jäkla frestande, speciellt inte när jag inte varit inställd på att jobba. Hör de av sig dagen innan så är det lugnt men det är så jävla störande när de väntar sig att jag ska ställa mig i givakt och infinna mig omedelbart. Nån respekt för ens egna liv får man ha, de utnyttjar en redan som det är när man är timanställd men jag är glad att jag har något att gå till vissa dagar. Det är jag extremt tacksam för.

Sitter och väntar på ventilationsgubbar som ska kontrollera alla ventilationstrummor och liknande i lägenheten,chockerande nog så har jag tre stycken i min etta.

Jag fasar mer och mer för festen nästa helg. Jag är plågsamt medveten om hur illa till mods jag kommer känna mig med dem men men, det blir kanske bra. Det är ofta när man minst väntar sig det som det blir som bäst. Men åh.

Eddie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Las Vegas Mannnen... Patsy... Protesmannen aka Treemonkey... det är inte helt lätt att hålla reda på er krets.

Anonym sa...

skånetös-hjärtat! tack för ditt söta inlägg. jag svarar snart. puss

Anonym sa...

Skåne-darling!
Du kommer för alltid vara förknippad med Skåne eftersom du var min enda Londonskåning :) inte illa.

Åå som du frestar mig. Rapsfält. Shit. De får mig på fall, på allvar. Sen är jag inne i en period då jag romantiserar skogen mycket. Tänker på de skånska bokskogarna, med harsyra, vitsippor och mjuk grön mossa. Det måste vara värsta lyxen. Du njuter va? Åå jag ska hem i juni en vecka. Kanske ses vi då. De flesta har flytt Skåne så de hinner man inte träffa.

Och du det är ingen fara med att du är usel på att svara. Nu citerar jag dig rakt av. Du är inte usel. Du är söt. Jag är fan likadan. Usel alltså, på att svara och uppdatera. Men har äntligen tagit itu med sidan och gett upp dagboken. Men du uppdaterar ju. Det är intressant att läsa. Det är en massa grejer som händer tycker jag. Intressant att läsa du! Mer detaljefrågor kommer. Jag är lite okoncentrerad just nu, är trött eftersom jag får gå upp i ottan (eh..7 är väl ottan?) för skolan.

det är en ny skola, inte samma som innan. denna är billig, toppen. men csn segar och ger mig inte pengar än. Klassen är okej. Men massa skumt folk. Massa sydamerikaner mestadels. De kommer från en helt annan värld. Men de är snälla i klassen, fast det är svårt, vi har kanske inte så mycket gemensamt. haha några orginal...faktiskt inte.. ÄN! om det kommer följer en utförlig rapport. De flesta är karriärssökande som fan. De läser till läkare och ekonomer och allt vad det är. vad gör jag. "still thinking" var mitt svar. hur har du det där hemma? meeeera info :) när du orkar. berätta mera. om jobb och hässleholm (har du varit i vinslöv föresten? vad hette det. nancy's!). jag blir nyfiken på det stället. du beskriver det så bra.

har du sett förfallet? jag började med stor bokstav i meningarna. det håller inte så länge. jag är lat som fan. vilket förfall. haha jo jag kan tänka mig att man kommer sakna just de grejerna du nämner med london. att det händer saker, att det finns massor att göra. möjligheter. men för att minska din saknad ska jag säga att jag fick stå och vänta på tunnelbanetåget i 20 minuter igår morse. folk knuffade sig före. jag höll på att kvävas (som tur var hade jag inte handen upp i någons rumpa som då du vet, och som tur var var mitt huvud inte fixerad vid en äcklig doft. haha du vet vad jag menar tror jag. min lilla händelse. har föresten inte sett min stalker, hon som kissade på bussen, på länge).

ehh.. visst ja. det regnar en massa nu. skitkallt. alldeles grått, säkert bara en 10-12 grader, blåsigt, skumtsigt, avgaser. folk är skitstressade hela tiden. ingen natur. och inga rapsfält! tänk på det när du saknar det :)

du är söt. jag saknar dig också. du var ju enda skåningen. jag saknar diftongerna. lovely som fan. och skånemejerier är bäst. precis som spittekaga (äckligt egentligen, men vad gör man inte för att leva upp till skåne-kärleken?). nej du, det är dags att runda av nu. shit vad jag skrivit. ostrukturerat och allt. hoppas du hängt med i det. sa jag att jag inte kom in på skolan i malmö föresten? den med portfolio? men hoppas på de andra kurserna. och jag kommer nog i höst. längtan är stark.. vad har du för planer för hösten? ska du läsa något?

visst ja, runda av haha.
ta hand om dig hjärtat, vi hörs snart igen!
massa pussar och kramar tillbaka från din skåne-london-tös som håller ställningarna i storstan.

Anonym sa...

oj shit vilket långt inlägg! jag är orolig att jag stavat fel på det ökända ordet "kul". det är lätt gjort. hoppas inte. puss igen!