söndag, januari 13, 2008

Det bor en mistlur här

I fredags var vi på Östermalmskrogen som Staffan och Micke har. Mycket mycket nice! det var länge sen vi sågs alla och det var väldigt trevligt. Ytterst smaskig mat dessutom.

En mistlur vid namn Mercedes bor här. Jävlar vad flickan kan skrika!haha Hon överraskade mig i fredagskväll när jag kom hem från restaurangbesöket med vackra arior som hade gjort en operadam stolt. Fredagsnatten tillbringades följdaktligen med att försöka ignorera hennes skrikande och passa på henne så att hon inte kissade någonstans. Hon har ju nämligen börjat med den roliga vanan att urinmarkera när hon löper. Inte så festligt. Så jag låg hela natten mellan fredag-lördag på helspänn och lyssnade efter krafsljud. Var helt slut när lördagen kom och hon fortsatte så klart lördagen igenom, förberedde mig genom att plocka bort alla mattor, golvkuddar, hänga upp gardinerna och stuvade in min madrass och sängtyg i garderoben samt placerade mig själv i soffan för att garantera att hon inte kom åt något i textil att strila på. Inatt var det värre än någonsin, hon lyckades kissa på en vägglist och mitt nattduksbord så jag hade rengöringsflaskan och papper brevid mig, beredd att agera när det behövdes. Vet inte hur många gånger jag fick gå upp och lyfta ner henne från bokhyllan, byrån och tvn. Jag gav upp vid fyra...det var bara att kliva upp och försöka aktivera henne-till ingen nytta. Så vid åtta satte jag mig ner och grät som en bebis, fullkomligt förkrossad för att jag inte kunde göra henne nöjd på något vis och för att jag inte fått sova på två nätter. Jag grät som om hjärtat skulle brista och undrade vad i hela fridens namn jag skulle ta mig till. Det fick henne att sluta en liten stund innan hon började jama ikapp!hahaha tokgumman. Har nu konstaterat att ska jag någonsin ha barn så kommer jag antingen få gå på lugnande tabletter hela spädbarnstiden eller anställa en nanny som sköter barnet på nätterna. Jag fungerar inte utan sömn. Jag har börjat gråta flera gånger idag utan anledning. Jag är skrämmande lätt att knäcka!haha Skickade till sist ett sms till Ulrica om situationen och hon ringde upp mig nu ikväll och nu ska vi sätta Mercan älsklingen på p-piller efter att hon löpt färdigt för denna gången. Vilken lättnad! Jag vill ju att min lilla räka ska ha det bra...
Snart bara tre veckor till Mangos ankomst. Jag har börjat tvivla på namnvalet jag hade tänkt mig, vi får se vad det känns som när jag får hem honom. Jag längtar som en tok efter honom redan!
Funderar att ställa ut honom på Sydkattens utställning i april men vi får se hur det blir med allting och hur han utvecklas. Tror inte att Mercan är i kondition tills dess, hon är fortfarande mager efter kullen och löp.

En annan bra sak på min horisont, mitt boende under den fasade stambytes perioden håller på att lösa sig. Ännu en sak som jag har gått och mått dåligt över. Hade det bara varit jag hade jag fått bo kvar och skita i en pelletsspann som de har tänkt sig att vi ska göra men nu har jag ju två bebisar att ta hänsyn till också så det fungerar inte. Jag hoppas att mamma lyckas fixa det, annars är jag minst sagt fucked. De ska ju snart börja med stam 1 (jag har stam 5) och vi ska lämna in våra önskemål för badrummens utformning senast på torsdag. Jag velar fortfarande.

Skrev klart mitt bidrag till fredagens seminarie idag, vilken frihetskänsla!haha har suttit med litteraturen till det arbetet hur länge som helst så det ska bli skönt på fredag när det är över!

Mamma bokade vår Londonresa idag, kommer åka den 28 feb till 1 mars så vi ska bara vara borta tre dagar men det känns lagom. Längtar efter mitt vackra London. Ska köpa på mig allt jag saknat när jag är där. Blir nog en stor raid på Boots med andra ord!haha behöver nya vitaminer och rengöringsprodukter.

Elin ringde precis, ska kila över till Karin en liten stund innan det är dags för sängen...nej förlåt, jag menar min knöliga soffa! ha ha ha (vansinnigt skratt)

På återseende!

Inga kommentarer: