fredag, november 09, 2007

Dagens ungdomar

Jag är förfärad, ja rent av förskräckt. Vart är dagens ungdom på väg? Vem har inspirerat dom till denna skymf mot samhället? Kan jag hålla deras föräldrar ansvariga? Hur ska problemet kunna utrotas?
Ja ni, det här kan bara inte fortgå...bärandet av JOGGINGBYXOR! sweatshirt byxor, mysbrallor....vad ni nu vill kalla det förkastliga plagg som alldeles för många ungdomar svassar runt i ute bland vanligt folk nu för tiden.
Jag hade den otrevliga upplevelsen att tvingas dölja min avsmak inför 11st pojkspolingar i min tågkupé idag som alla hade joggingbyxor på sig i olika färger (grått och svart är populärast för den intresserade) samt slitna breda gymnastikskor.
Jag förstår bekvämlighetsprincipen men måste vi verkligen vara så bekväma utanför hemmets väggar? Ge mig en punkare eller gothare vilken dag som helst, de har mer dress sense och är knappast lika upprörande.


Kära ungdomar, vad är det för fel på ett par hederliga blåjeans? Borde vi utropa dom till utrotningshotade i denna nutidens djungel av sweatshirtmaterial?


Det var allt för idag. Over and out.

Inga kommentarer: