söndag, juli 22, 2007

Sextrakasserier

Veckan har bjudit på action men definitivt inte av det trevliga slaget. Som bekant har jag jobbat på rättspsyk några veckor nu och i veckan fick jag en mycket ovälkommen beundrare. Sextrakasserier berikar ju vardagen...fy för fasen. Nu är jag flyttad och slipper det så det blir nog bra men det har varit en jobbig vecka. Jag är ju tyvärr van vid att fullkomliga idioter dras till mig men det här var ju att ta det väldigt mycket längre.
Vad i helvete tror män egentligen?! och i synnerhet de i medelåldern.. Emellanåt så tror jag att hela manssläktet är drabbad av svår hybris.
"I'm a golden god!" som det skreks från hustaket i Almost Famous. Det manliga egot är en ständig källa till fascination både på gott och ont.

Har jobbat helgen och det var ju lagom muntert men lite som att dra bort ett plåster. Man plågar sig själv innan med tankar om hur smärtsamt det kommer bli men drar man bara snabbt så är smärtan obefintlig.

Fredagskvällen var på Statt med 30+, drack lite vin och träffade nya människor men huvudattraktionen var så klart Doger Mugg. Ja ni hörde rätt, Doger Mugg. Eller ja, nu heter han ju egentligen inte Doger men ett missförstånd gav honom namnet och eftersom vi ska vara anonyma och duktiga så nämner vi inga riktiga namn. Hah. Iallafall var tvungen att inspektera Doger så jag och Patsy stack dit och drack lite vin och gjorde ett försök att vara sociala. Kvällen avslutades på biljardhaket där jag än en gång förundrades över hur jävla pen man egentligen är! där borde inte vara någon konkurrens över huvud taget men uppenbarligen så är inte alla av samma uppfattning!;-)

Tre veckor kvar på jobbet och tre veckor till London. Längtar utan dess like. Därefter så följer socionom studier men en veckas nostalgitripp först. Strange walking down memory lane. Allvaret följer.

Kärlek,
Eddie

Inga kommentarer: